Stichting Follow Focus creëert, ondersteunt en distribueert diverse projecten over uiteenlopende onderwerpen. Hieronder staat een overzicht van een aantal projecten die we momenteel aan het maken zijn.

PESTKOP

Pesten of buitensluiting (door seksuele voorkeur) is sinds jaar en dag een groot maatschappelijk probleem. Niet alleen in het sociale leven of op de werkvloer, maar zeker ook op school worden LHBT’ers (Lesbisch, Homo-, Bi-, en Transgender) dagelijks getreiterd en gepest. Nederland kent inmiddels talloze initiatieven die daarmee korte metten willen maken in de vorm van tv-programma’s, lespakketten, evenementen en belangenorganisaties. Hoewel de invloed daarvan lastig te meten blijkt kunnen we stellen dat ze op middelbare scholen weinig teweeg brengen. Die wetenschap is het uitgangspunt voor het educatieve kunstproject ‘Pestkop’; een speelfilm voorzien van een interactief lespakket waarin we pesten, discriminatie en homoseksualiteit op relateerbare wijze bespreekbaar maken.

Meer informatie zie je hier.

STARKIDS

'Starkids' is een korte film, geregisseerd door Sjoerd de Bont, die gaat over hoe ouders hun kinderen kunnen pushen om dingen te doen die zij zelf ambiëren.

In de film, die wereldwijd vertoond wordt op filmfestivals, zien we het verhaal van een jongen die, onder druk van zijn moeder, deelneemt aan een talentenjacht. Hoewel hij meermaals aangeeft dat beroemd worden niet zijn droom maar die van zijn moeder is, pusht ze hem om deel te nemen aan het tv-programma 'Starkids'.

De cast bestaat uit Celine Purcell (GTST, Wicked, Les Misérables, Kinderen geen bezwaar), Toprak Yalçiner (GTST), Alexandra Alphenaar (GTST, Divorce, Flikken Maastricht, Overspel) en Merlijn Remmig.